Pri výrobe kulís sme zakúpili QDS systém, používaný aj v divadlách (sada teleskopických výsuvných hliníkových tyčí). Na tento rám môžeme natiahnuť potlačenú látku s motívom pozadia pre danú scénu. A týmto sa dosiahlo, aby kulisy boli skladateľné, prenosné, skladné, ľahké a mali žiadaný efekt. Všetky motívy s pozadím nám vytlačili na látku v modernej digitálnej tlačiarni. Takáto kulisa nezaberá miesto a zároveň ju viete rozvinúť do veľkého priestoru (na našom javisku 9m x 4m).
Podklady pre tlač kulís nafotil profesionálny fotograf, ktorý chodil počas roka po našej dedine a hľadal čas a dobu pre vybrané lokality, aby vynikli v tom najlepšom svetle. Podľa starých fotografií zohorských žien sme dali ušiť kostýmy. Špecialitou bola nemecká uniforma pre postavu poručíka. Niektoré časti tohto kostýmu sme zohnali na burze (kabát, odznaky), iné museli dať vyrobiť presne na mieru (brigadírka, opasok).
Hudbu pre naše speváčky skomponoval náš rodák a hudobník Dominik Haramia a texty pre jednotlivé piesne napísala Magdaléna Ščasná.
Finančne to bola jedna z najdrahších hier, ktorú sme doteraz uviedli na javisku. Motív príbehu vznikal deväť rokov. Samotné písanie scenára 3 mesiace a produkcia a skúšky už len pol roka. V hlavnej melódii hlboké tóny organu a ich rytmus odzrkadľuje zlú mašinériu vojny a vyššie tóny melódiu nádeje, ktorá je jasná a letí ponad všetko, čo vojna spálila.Výber a výroba hudby boli veľmi zaujímavé. Ako nosnú melódiu sme vybrali skladbu od žijúceho holandského autora, od ktorého sme kúpili noty.
Následne sme ich nechali prepísať do počítača, aby skladbu zahral. Pretože skladba je technicky veľmi náročná a nebolo dosť času, aby sa ju niektorý z organistov naučil hrať.
Následne sa nahrali aj iné časti organovej hudby. Je prvou hrou, kde sme zakomponovali organ a veríme, že nie poslednou.
Hra je tretím dielom Trilógie o zohorskej záhoráckej náture, príbehu o našej dedine Zohor, ktorý priamo nadväzuje na predošlé dva diely: Hrachová poléfka a Svadební omáčka. Dej sa odohráva podľa skutočných príbehov ľudí zo Zohoru z roku 1944/45, ktorí na vlastnej koži zažili prechod frontu našou obcou. Skoro 80 % z príbehu je pravdou. A zvyšných 20 % bolo dotvorených, ako dramatizáciu deja.
Zvláštne udalosti, čo sa počas vojny diali, pôsobia až vymyslene. Prebývanie nemeckých vojakov v Zohore, lavica v kostole s ryhou, ostreľovanie kostola, cesta občanov do Ameriky, zrezané čerešne, vykradnutý vagón, padákové šaty, príbeh s kufríkom, v ktorom boli cigarety, ukrývanie sa v bunkri. Sme vďační všetkým našim občanom, ktorí boli ochotní podeliť sa o svoje životné príbehy. Nech je táto hra mementom na tú vojnovú dobu.
Na plagáte je modlitebná knižka položená na lavici v našom kostole Sv. Margity Antiochijskej. Vedľa knižky vidieť zárez, ktorý podľa tradície urobil šrapnel pri ostreľovaní kostola. A presne v tomto okamihu sa začína aj náš príbeh, teda priamo sa napájame na živú históriu tohto miesta.
Page was made with Mobirise